fredag 20 september 2013

ストックホルム近代美術館

tog mig en rast ifrån självstudierna i stadsbiblioteket och tog en tripp ut till Skeppsholmen
denna soliga eftermiddag. Fredag är kulturdag. Hade egentligen nog med paragrafer och
likvärdigt för att få mig en kallsup av plugget, men ibland får man lov att prioritera. Har
haft det på min att-göra-lista ända sedan min hemkomst till Norden att gå på utställningen
om popkonst, men det fick vänta till den sista veckan av alla. Det bästa till sist.

så ett gott kultursamvete att bära upp. Sedan var det ju dessutom två flugor i en smäll då
det utöver den utställningen var den med Jean Paul Gaultiers verk i en och samma
byggnad, så någon flicka var glad. Även den fram tills helgen den här veckan. Så bortsett
ifrån ett strålande väder blev det korsetter i mängder, förstorade fingrar, Andy Warhol i
kvantitet, och intryck som det bara går. Egentligen är det faktiskt underhållande nog i
sig att betrakta människorna som med kommer dit. Skulle kunna sätta mig ned ett block
och skissa, notera alla fina detaljer i deras utstyrslar. Vardera unik. Vardera egen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar