måndag 16 september 2013

李のマーマレード

 

 
 

just då det kommer till höstens årstid, tycks allting i mitt huvud rikta in sig på nordiskt,
närodlat, ekologiskt, och gud vet vad. Hur som helst den tid på året då man verkligen
kan ta av det man har nära till hands. Och mycket. Rotfruktsrusher samt onda
magar längs ett överätande av discoveryäpplen. Man kan helt enkelt inte klaga.
Så under helgen tog jag mig själv i kragen och faktiskt kom i bukt med att
laga till mitt livs första hemkokta plommonmarmelad,
nynnandes på "äppelknyckarjazz" med det första ordet utbytt.
 
passar fint till scones och kan tänka mig att pannkakorna också kommer väl överrens. 
 
receptet finns att hämta här.
 
どうぞ~

2 kommentarer:

  1. Åh, ser och låter väldigt smarrigt! Blev det nån burk till grannen också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. fanns endast en stor... men får väl ta och handla~

      Radera