söndag 15 juni 2014

分離不安

har under den här veckan förmodligen haft min första helg här nere i Amsterdam då jag
inte tänkt på studier alls. Och mitt i allting tycks staden vara en hundra gånger trevligare
plats att vara på med. Mitt i allting blir man medveten om de små karaktäristiska
dragen som staden har i sig, som att nederländare blir världens hyvens människor 
momentet innan en fotbollsmatch skall börja och alla är vänliga så ända in i märgen.
Eller att cyklar man hem efteråt och landet har vunnit blir handen alldeles röd i och 
med faktumet att alla tycks vilja slå high five med en i farten. Med mera, med mera. 
Kanske ligger grunden lika gärna i medvetandet om att mindre än tjugo dagar återstår 
och stressen att anda in allting staden har att ge stiger upp i ens sinne... hur som helst,
avbockandet pågår för fullt. 

 
av ett rent sammanträffande var det årets Vondelparkfestival, så flera av oss
samlades i parken för att kolla utbudet och i allmänhet frossa i billig
Ben & Jerry för en ynka en euro. 
vi rundade hela parken och fann oss nya hörnor av den.
 
vaknade imorse relativt sent och alldeles lagom till det avancerade vinyasapasset 
hos yogastudion bortom Rijksmuseum. Kommer att sakna de stora salarna
med tackornament, kristallkronor och grönskande utsikter utanför fönstren.
 
slutade än en gång upp hos stammisstället för att plugga, vilket är oundvikligt då
 Nicolas kaffedrycker någonstans framkallat ett beroende hos mig.
Fick bli en flat white, som en sann nederländare skulle ta kaffet. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar