tisdag 4 december 2012

12月の到着

finns ganska få saker som överträffar känslan utav lycka så man till slut fått tillbaka
sin laptop efter reparationen. Fem dagar och det är pina.
Med mobilen inlämnad med och du har adderat kolera till spetälskan. Helt underbart.

lägger någon vikten på det att Spotifys bristande närvaro fått mig till att sympatisera mer
med rökare eller knarkare som spatserar omkring på rehab, känns det nästan tragiskt...

men för att vända på myntet till krona så finns det ju positiva sidor med.
Exempelvis det att jag till slut kunde släppa loss bokmalen inom mig,
till att tillaga mina egna makrobiotiska dorayaki, med det yttre av amerikanska pannkakor.
Finns den där misstanken om att japanska stekpannor antingen bär på krafter,
eller att skillsen inte räcker till ännu. Men det är väl som man säger.
Första gången, katastrof. Andra gången så går ting alldeles galant.


 systern, jag

annars har det blivit lite tryffelbak med de äldre systrarna alldeles lagom till första advent
samt årets första "det är en julklapp till mig själv"impuls i form av Beiruts äldsta album.

inne i december. En månad kvar tills januari. 
Uppblossade kinder, brännande tår. Största baskern på huvudet.
Det att en rådjursbock just stod och åt äpplen utanför vårt fönster.
Kolonilotterna utanför universitetsområdet som tagit sig en full fyr 
då gryningens ljusstrålar väl träffat kanternas frost. 
Narnialandskap med träd som hela istappar.
Vintern, den är alldeles lagom fin den.


2 kommentarer:

  1. Oj så snabbt ditt hår har växt! Jag har för mig att du klippte av det när jag började följa din blogg, men jag kan ha fel.

    SvaraRadera
  2. jo, det har allt vuxit ut sig lite...(ノ´>ω<`)

    men vad fint att du kom ihåg det~

    SvaraRadera