torsdag 3 januari 2013

離れの悲しみ

då återstod det mindre än fyra dagar, med ett helt nytt år bakom hörnet.
Och åter igen möts man av den där smått melankoliska separationsångesten
av gamla hederliga Stockholm med. Farväl Sodom, tills vidare lilla Kungsholmen.
Så pass att till och med stirrandet ut genom roslagsbanans fönster upplevs nödvändiga.
Jag är väl förmodligen en liten stockholmsjänta trots allt, haha.

den här dagen fick bland annat bestå av min sista dag på egen hand inne i stan.

 sista bokfikat fick tillbringas inne hos Mellqvist på Rörstrandsgatan
med sällskapet av den troligtvis mest omtyckta boken hittills.

 hötorget hade lugnat ned sig längs mörkret.
 sista klottret inne hos Kreatima
samt en nyårshälsning som min feber tycks ha rört om till en enda röra.
årets avskedsfika med Sofia innan avresan.
Fanns mindre suddiga bilder, men den här var ganska så klockren då det kommer till henne.

annars är det Fotografiska som återstår, min sista vink till Södermalm.
Och att lyssna i mängder på Hoshino Gens musik medan jag packar väskorna.
Det att få reda på att han opererats för någon slags hjärnblödning trots sin unga ålder
på 31 var ett litet slag i magen trots allt... så det återstår att be för honom.
Att han klarar sig, och att han också hinner repa sig så pass att jag kan se honom
ha en spelning under min tid i Japan. 元気になってね。

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar