söndag 4 maj 2014

日曜日



söndag. 7:15. Kroppen vägrade röra sig ur fläcken då väckarsignalen på min iPhone
påminde om att det var morgonklass hos yogastudion idag. Likt allt fanns för en gångs
skull inte motivationen till att träna heller. Bara sova. Bara ligga ned och kvar...
en komplett hemmadag fick det lov att bli. Och jag fick överraskande mycket gjort idag
med. Okej, kanske inte lika mycket plugg som jag hade tänkt mig..., men annat!
Bortsett från att ha ordnat till ting hemma, fick jag exempelvis mig impulsen
att fästa upp de flesta papperstingen jag hade hemma på väggen bakom mitt bord.
 

 
resultatet medan det stod på 60%. Någonstans gick jag vilt med den blårutiga rullen
och gjorde sammanlänkande kors likt Amsterdams stadssymbol med tre på rad.

 
ett flertal fåglar, ett obligatoriskt fotografi på Andy Warhol, en "önskelista"
från min mest omtyckta affär i Amsterdam och Eschers flera motiv...

 
tillsammans med betydelsefulla vykort och ord. Det var någonting väldigt oväntat gjort
för att vara mig, det här att bara få en knäpp och driva loss. Men samtidigt var det en
sådan otroligt befriande känsla att släppa taget om tyglarna av perfektionismen i sig.
Ingenting behöver vara perfekt in i den mest triviala detaljen, utan det som räknas är
att man lägger ned hjärtat i det.
 
 
som alltid fick det bli någonting nymodigt till middag och den här kvällen blev det
rundkornigt ris kokt tillsammans med svarta rostade bönor. 麻婆豆腐 till det.
 
 
så då var den veckan förbi medan en ny väntar. Knäcker till vristerna och håller i hoppet
om att grannarna inte skall få för sig att sjunga karaoke tills klockan står på 4:10 igen
då plugget ständigt kommer finnas väntande vid min sida. Hamletessäer och hundratals
sidor av 1800-tals litteratur må kanske inte alltid vara det mest underhållande då de är
nödvändiga, men utmaningen tycker jag om. Bara en dryg månad till. Sedan Bryssel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar